2010-03-28

Mobila öringar

Temperaturen kastar sig mellan ytterligheterna. Likaså vindarna. Jag också, för den delen. Ena dagen vildsint dängande på kusten, nästkommande trummor, studiopyssel och musik för hela slanten. I helgen vilade jag helt från fisket, skulle man kunna säga. Om det nu är att vila. Oavsett vad jag har haft för mig så har spösvingarna nu på allvar börjat invadera ön och gutarna själva hittat ut ur idet, men öringsfågsterna har varit lite som de brukar: växlande. Peter H hade en dag nyligen som skulle kunna gå till historien som ett av de häftigaste fiskena. Åtskilliga kanonblänkare upp och ett gäng tappade också, på bara någon knapp timme. Galet.

Och under ett stilla smuttande på lite färskpressad espresso piper min telefon vid ett par tillfällen. Öringar. Både Joel och Peter L har knipit en middagsfisk. Grattis, glädjande och allt det där. Men också aningen frustrerande - när man inte kan utnyttja de rätta vindarna. ;-) Men min tid kommer väl igen, får man hoppas. Således, här följer två mobiltelefonfoton från, i tur och ordning Joel Norlin och Peter Landergren, två av de mest namnkunniga öringsjägarna. Varsågod:

Inga kommentarer: