2010-11-10

Tungt i gråvädret

Tänka sig. När det just är på tapeten hur svårt det kan vara att hitta de stora exemplaren, så får vi svar på tal. Jag själv är djupt insyltade i för mycket jobb, för många saker på samma gång. Så det gör mig ingenting när stormen härjar över landskapet. Fast dagen efter, när det lagt sig och en gråtung och härlig höstdag uppenbarar sig - ja, då bär det emot att vara fjättrad vid kontorsstolen. 

Och det dröjer inte länge förrän jag förstår att det jag anade stämde. Man skulle ha varit på kusten... Som Kenta F och Magnus. Efter viss möda med att hitta vatten som inte var grumligt och fullt av bråte hittade de en sträcka som fungerade. Men det vara bara småttingar som behagade bita. Ända tills ... Ja, du ser själv. Bilden visar en kanonblänkare, a.k.a stänkare, på hela 5,45 kilo. Grymt! Den hittade Magnus bete och vi andra kan inte bara annat än att gratulera. Möjligen kan man beklaga att jobbet inte tar någon hänsyn till fiskeivern. 


Mobilfoto: Kenta F

2 kommentarer:

Herr D sa...

Vilken härlig fisk!
Kan bara lyfta på hatten för fångstmannen. Minnen från en krutblanking på 5,4 och 70 cm på min första tur till Öjn blossar upp. Ljuvliga minnen :-)

Anonym sa...

Härligt att se, höjer fiskepulsen ordentligt. Själv fick jag tre små som får växa till sig innan de landar i stekpannan.