2007-03-04

Bristen på det mesta

Det kommer perioder då det råder brist på det mesta. Tid, framgångar och möjlighet till uppdateringar. Då får den tomma tunnan skramla och krokarna vässas lite extra. En hyfsat blåsig och mild heldag på idel heta kuststräckor gav till exempel häromdagen ... Inte ett skvatt. Vi var åtminstone tre trägna vadarmarodörer som försökte betvinga både öringar och regn utan att ens komma nära. Bristen på hugg resulterade i bristen på kaffe och måhända lite sturskhet. Vi försökte och hade oerhört läckra vågor, mildväder och hoppet på vår sida. Likafullt gick vi bet.

Ibland är det så. Rannsakningar och teorinötande till trots. Men jag slänger ut en ny profetia. Nu vankas det mildväder. Det kan nog betyda både det ena och det andra. Jag tror bland annat på fler kustfiskare, fler landade fiskar och en del annat. Själv funderar jag på hur tiden ska räcka till allt fiske som börjar pocka på uppmärksamheten under vårkanten. Det finns ju så många arter och så många vatten. Tack och lov. På't igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte vad du pratar om. Jag har aldrig gått bom :-)

Nicka - fiskebloggaren sa...

Inte jag heller. :)

Anonym sa...

När man bommar så heter det att man "testar grejor", sådåså...;)
MVH
Alexmcfire

Anonym sa...

...obegripligt att nån kan gå bom, det är ju hur ltt som helst att bärga tång och annan växtlgihet så det räcker å blir över.../Bottennapparn