2007-03-17

Vassa krokar i tuffa tider

När inte ens den mest kemvässade Gamakatsu lyckas kroka annat än rejält storgapiga skribenter och sportfiskare - ja då är det tuffa tider.

Ett par dagars försökt har mestadels betytt följande öringar, varav en i riktigt mastodontformat. En liten landad och fler följare.

Flertalet härdade havsöringsjägare skakar huvud och spö i takt och undrar vad det är frågan om. Den västliga vinden har inte förmått att föra med sig huggvillig fisk. Temperaturen är låg, men - so what?
De brukar ju hugga till slut. Så det gör de väl nu också. Vi får se. I morgon, eller nästa dag.

För dagens vedermördor i vågorna avslutades med värre vedermödor på akuten.Vilket hugg. Vilken skärpa. Dock inte hos undertecknad. Skärpan, alltså. Hullingen satt djupt och bestämt. Det var bara att stampa in i lasarettsmiljön med drypande vadare och kroken dinglande. Tack till läkaren Per Lindström för både knipsning, bedövning och fotoassistans. Men vad hade vi gjort utan min Knipex som syster fick hämta i bilen? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket väder, vågorna bröt friskt imorse när jag var vid färjan i morse.
Hursomhelst, fishhandlinggloves är inte så dumt egentligen om man är feg som jag. Fast det kanske är en rit det där med att plocka bort krok ur kroppsdelar, själv är jag inte invigd i detta.
Krya på dig önskar
Alexmcfire

Nicka - fiskebloggaren sa...

Tackar. Jag lirade innebandy en timme efter ingreppet (märklig känsla med bedövad tumme) och fiskade dagen efter, så det kan inte vara så illa med mig. ;)